Afbeelding-hulp-bij-betalingsproblemen

Wil je hulp bij je betalingsproblemen?

We helpen je in 3 stappen op weg. Check het hier.

Ik wil hulp voor mijn betalingsproblemen

We begrijpen dat het lastig is om hulp te vragen als je betalingsproblemen hebt. Om welke reden dan ook. Toch is dat de eerste stap op weg naar een oplossing. Onze medewerkers staan voor je klaar.

In 3 stappen helpen we je op weg

  1. Neem contact op | Dat is de eerste stap. De medewerker die jouw telefoontje beantwoordt, blijft jouw aanspreekpunt.
  2. Samen jouw situatie in kaart brengen | De medewerker vraagt je wat er aan de hand is. En welk inzicht je hebt in je inkomsten- en uitgavenpatroon.
  3. Mogelijke oplossingen | Samen met jou en je adviseur kijken we naar een oplossing die bij jouw situatie past. We hebben diverse hulpmiddelen en onze medewerker neemt de mogelijke oplossingen en daaraan verbonden voorwaarden met je door.

Wat is jouw situatie?

Vraag in elke situatie hulp zodat je niet verder in betalingsproblemen komt.

Omdat je minder inkomen hebt (bijvoorbeeld bij uit elkaar gaan, werkloosheid of arbeidsongeschiktheid). Of omdat je uitgaven zijn gestegen. Hoe voorkom je dat een kleine betalingsachterstand leidt tot grote geldproblemen? Op de website van Nibud vind je informatie om met beginnende geldproblemen aan de slag te gaan.

Je kunt ook samen met ons of met je adviseur naar een oplossing kijken. We hebben verschillende hulpmiddelen die we kunnen inzetten. Bel ons via 088 1470 223. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur. Je kunt ook een e-mail sturen naar hulpbijbetalen@obvion.nl.

Dat kan gebeuren. We sturen je een brief met het verzoek alsnog te betalen. Ook bellen we jou na het ontstaan van de betalingsachterstand. Want door snel contact met je op te nemen, kunnen we wellicht voorkomen dat de betalingsachterstand verder oploopt.

Of bel ons zelf via 088 1470 223. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur. Je kunt ook een e-mail sturen naar hulpbijbetalen@obvion.nl.

Misschien kunnen we een betalingsregeling met je afspreken om de betalingsachterstand in te lopen. Bijvoorbeeld als je even niet kon betalen, maar nu wel weer. Een betalingsregeling is altijd maatwerk en wellicht past een van onze andere hulpmiddelen beter bij jouw situatie.

Bel ons daarom via 088 1470 223. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur. Je kunt ook een e-mail sturen naar hulpbijbetalen@obvion.nl.

We kijken samen met jou naar mogelijke oplossingen. Want een steeds verder oplopende betalingsachterstand kan ertoe leiden dat je je huis moet verkopen. We willen voorkomen dat je je huis uit moet.

Bel ons daarom via 088 1470 223. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur. Je kunt ook een e-mail sturen naar hulpbijbetalen@obvion.nl.


Tips van onze medewerkers

Het is niet fijn als je moeite hebt om rond te komen. Wat kun je doen om je maandelijkse (woon)lasten te verlagen?

Check onze tips