Duurzaamheid heeft focus bij Obvion. En precies daarom werken we steeds aan nieuwe mogelijkheden om onze dienstverlening nóg duurzamer te maken. Onze brieven zo veel mogelijk digitaliseren, is daar een goed voorbeeld van.
Daarom digitaal
Daarom digitaliseren
Digitale post; Zo werkt het!
Heel simpel eigenlijk. Zodra er digitale post is, ontvangt u een e-mail van ons. Zo bent u direct op de hoogte dat er een brief voor u klaarstaat in uw persoonlijke omgeving op MijnObvion. U kunt de brieven in MijnObvion downloaden en
opslaan op uw eigen computer of afdrukken.
Voordelen voor u
- Nooit meer post kwijt
- Vertrouwelijke informatie veilig opgeslagen in uw persoonlijke omgeving
- Alle informatie over uw hypotheek overzichtelijk op één plek
Nieuw e-mailadres?
Uw e-mailadres gebruiken we om u over uw hypotheek te informeren. Zorgt u er s.v.p. voor dat het correct in MijnObvion staat vermeld?
Maximaal besparen
We zijn blij dat de meeste klanten onze post digitaal openen. Hiermee besparen we op jaarbasis meer dan 1.000.000 vellen papier.
Stelt u zich eens voor; dat zijn maar liefst meer dan 10 voetbalvelden met papier.
Veelgestelde vragen over digitale post
We selecteerden enkele veelgestelde vragen over (wat) het digitaliseren van onze post (voor u betekent):
Na het inloggen, vindt u uw brieven bij ‘Documenten’.
MijnObvion is een beveiligde persoonlijke pagina waarop u uw hypotheekgegevens online kunt bekijken en wijzigen. U kunt pas inloggen na zorgvuldige identificatie.
Het verzenden van uw persoonlijke post per e-mail is minder betrouwbaar en veilig. Daarom kiezen wij ervoor om uw post steeds op dezelfde plek klaar te zetten in MijnObvion.
Uiteraard streven we ernaar om álle brieven digitaal aan te bieden. Er zijn enkele brieven die wij op basis van de inhoud per post (moeten) blijven aanbieden. Bijvoorbeeld wanneer de maandelijkse incasso niet gelukt is.
Kiest u voor digitale post? Dan ontvangt u in principe alle brieven digitaal. Het is niet mogelijk om een selectie aan ons door te geven. Toch kan het zijn dat u soms nog een brief per post van ons ontvangt. Er zijn enkele brieven die wij op basis van de inhoud per post (moeten) blijven aanbieden. Bijvoorbeeld wanneer de maandelijkse incasso niet gelukt is.
De overgang naar digitale post gaat in fases. Hierdoor kan het voorkomen dat u nog een enkele brief van ons per post ontvangt. Ook zijn er enkele brieven die wij op basis van de inhoud per post (moeten) blijven aanbieden. Bijvoorbeeld wanneer de maandelijkse incasso niet gelukt is.
Wij versturen uw post naar het bij ons bekende e-mailadres zodra er een bericht voor u klaarstaat in MijnObvion. Tenminste, als uw contactvoorkeur op digitaal staat én er een e-mailadres bij ons bekend is.
Wijzigt uw e-mailadres? Dan vragen u om dat aan ons door te geven via MijnObvion.
Kunnen wij uw post niet versturen omdat uw e-mailadres inactief is? Dan ontvangt u uw brieven alsnog per post.
U kunt uw e-mailadres wijzigen via MijnObvion > Mijn gegevens > e-mailadres wijzigen.
U ontvangt op het bij ons bekende e-mailadres een e-mail zodra er een bericht voor u klaarstaat en uw voorkeur ‘digitaal’ is. Het kan voorkomen dat deze e-mail niet aankomt. Bijvoorbeeld omdat:
- Het mailadres ongeldig is;
- uw mailbox vol is;
- uw mailserver is tijdelijk niet bereikbaar;
- het e-mailbericht in uw spambox komt;
Wilt u voorkomen dat ons bericht in uw spambox terecht komt? Voeg ons e-mailadres 'obvionnieuwsbrief@obvion.nl' toe aan uw e-mailcontactlijst. Als wij merken dat de e-mail niet bij u wordt afgeleverd, ontvangt u daarover van ons bericht (per post).
Als wij over een e-mailadres beschikken van u én uw partner, ontvangt u beiden een e-mail als er een nieuw bericht voor u klaar staat. U kunt een tweede e-mailadres doorgeven door het MijnObvion account van uw partner te activeren.
Ja, u kunt de brieven in MijnObvion downloaden en opslaan op uw eigen computer of afdrukken.
Jazeker, u kunt uw voorkeur wijzigen wanneer het u uit komt via MijnObvion.
In MijnObvion kunt u uw ‘contactvoorkeur’ aan ons doorgeven. Log in en ga naar ‘Mijn gegevens’. Hier kunt u uw (contact)voorkeur voor post aan ons doorgeven.
Let op! Het kan zijn dat wij in de toekomst kosten in rekening brengen voor de verzending van brieven. In de algemene voorwaarden van uw Woon Hypotheek staat dat wij ernaar streven om onze informatie zoveel mogelijk digitaal met u te delen. Uiteraard informeren wij u hier vooraf en tijdig over. Zodat u uw keuze op dat moment eventueel nog kunt aanpassen.
Ontvangt u onze brieven op dit moment per post? En wilt u dit zo houden? Dan hoeft u niets te doen.
Ontvangt u onze brieven op dit moment (gedeeltelijk) digitaal en wilt u dit aanpassen? Dan kunt uw ‘contactvoorkeur’ aan ons doorgeven in MijnObvion. Hoe?
- Ga naar MijnObvion
- Ga naar Ingelogd (rechts bovenin het scherm)
- Ga naar Mijn account
- Scroll naar beneden
- Selecteer post
Wij verwerken uw keuze binnen maximaal 4 weken.
Let op! Heeft u een Obvion Woon Hypotheek? Dan kan het zijn dat wij in de toekomst (verzend- en administratie)kosten in rekening brengen voor de verzending van brieven. In de algemene voorwaarden van deze hypotheken staat dat wij ernaar streven om onze informatie zoveel mogelijk digitaal met u te delen. Uiteraard informeren wij u hier vooraf en tijdig over. Zodat u uw keuze op dat moment eventueel nog kunt aanpassen.
Op dit moment brengen wij geen kosten in rekening voor de verzending van brieven per post. Het kan zijn dat dit in de toekomst verandert voor klanten met een Obvion Woon Hypotheek. In de algemene voorwaarden van deze hypotheken staat dat wij ernaar streven om onze informatie zoveel mogelijk digitaal te delen. Uiteraard informeren wij deze klanten hier vooraf en tijdig over.
Checken welke hypotheek u heeft? In MijnObvion kunt u zien welk type hypotheek u heeft, bijvoorbeeld een Compact, Basis, ABP of Obvion Hypotheek.